[The IMSS and the CONRICyT]

Rev Med Inst Mex Seguro Soc. 2016 May-Jun;54(3):276-7.
[Article in Spanish]

Abstract

In this editorial we make a review of the way the Instituto Mexicano del Seguro Social (IMSS) has established a relation between knowledge and its healthworkers to improve patient care. We also mention the agreement that IMSS and CONRICyT (National Consortium of Scientific and Technological Information Resources, according to its initials in Spanish) signed in 2013 to keep promoting knowledge among its workers.

En el presente editorial se hace un repaso de la manera como el Instituto Mexicano del Seguro Social (IMSS) ha establecido un nexo entre el conocimiento y sus trabajadores de la salud, a fin de que estos atiendan de una mejor manera a los derechohabientes del Instituto. También se menciona el convenio que el IMSS y el CONRICyT firmaron en 2013 para seguir promoviendo el conocimiento entre los trabajadores.

Keywords: Knowledge management.

Publication types

  • Editorial

MeSH terms

  • Academies and Institutes / organization & administration
  • Academies and Institutes / standards*
  • Clinical Competence*
  • Humans
  • Knowledge Management / standards*
  • Mexico
  • Patient Care / standards*
  • Quality Improvement / organization & administration*
  • Social Security / organization & administration
  • Social Security / standards*